Szukaj w tym blogu

środa, 29 marca 2017

ZUPA KREM Z PIECZAREK I KALAFIORA


Mojego pierwszego podejścia do zupy krem z pieczarek nie wspominam najlepiej ... Była ona taka "nijaka" w smaku , a niestety ze względu na nietolerowanie przez mój organizm nabiału , dodatek mleka czy jogurtu nie wchodził w grę . W efekcie wyszła wodnista breja bez wyrazu :/ 


Dzisiaj z racji , że "zalegała" u mnie w lodówce paczka pieczarek podjęłam ponowną próbę zrobienia z nich zupy . Wpadłam na pomysł aby dorzucić kilka różyczek kalafiora i był to strzał w 10 !! 
Zupa wyszła -genialna :) Aksamitna i kremowa , bez zbędnych dodatków . Miseczka takiej zupy posypanej suszonym cząbrem to wspaniały pomysł na lekki obiad czy kolację . Coś czuję , że będzie częstym gościem na moim stole. 
Zapraszam do gotowania !



SKŁADNIKI:
Paczka pieczarek 500 g
kilka różyczek kalafiora 
ząbek czosnku 
świeży koper
15 ml oleju lnianego
Woda ok. 400/500 ml
szczypta gałki muszkatołowej
sól, pieprz do smaku 




PRZYGOTOWANIE:
W dużym garnku rozgrzewamy olej lniany i krótko podsmażamy czosnek.Po chwili dodajemy pokrojone pieczarki i przyprawy.Dusimy chwilę (w razie potrzeby dolać odrobinę wody ) .
Dodajemy resztę wody i kalafiora i świeży koperek. Gotujemy ok.20-25 min.Na koniec miksujemy całość na gładki krem i doprawiamy do smaku.Proponuję dodatkowo posypać suszonym cząbrem,który sprawi,że danie będzie lekkostrawne i lepiej trawione :) 

SMACZNEGO !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz