Szukaj w tym blogu

niedziela, 26 lutego 2017

PLACUSZKI GRYCZANE (BEZ GLUTENU, WEGAŃSKIE )

* Ciekawostki na temat kaszy gryczanej *

Kasza gryczana jest bogata w białko zawiera go ok. 10-16 % i jest zbliżone składem do białka roślin strączkowych takich jak : groch, fasola, soja . Jest źródłem witamin: B1 , PP, E , oraz składników mineralnych : wapnia , żelaza, kwasu foliowego, magnezu i potasu . 

* WARTO WIEDZIEĆ *  ❕
  • Kasza gryczana nie zakwasza organizmu tak jak inne kasze.
  • Dzięki wysokiej zawartości potasu może obniżać ciśnienie krwi i zapobiegać nadciśnieniu.
  • Obecność w kaszy gryczanej żelaza, kwasu foliowego i witaminy E może sprzyjać leczeniu anemii.
  • Zawarte w gryce substancje takie jak rutyna i kwercetyna uszczelniają i wzmacniają naczynia krwionośne, są także przeciwutleniaczami, więc mogą wspierać organizm w walce ze stresem oksydacyjnym wywołanym przez wolne rodniki.
SKŁADNIKI : 
200 g kaszy gryczanej 
2 Bardzo dojrzałe banany 🍌
woda
łyżeczka cynamonu/kardamonu 
olej kokosowy do smażenia 
Świeże owoce / pestki granata 
Waniliowy jogurt sojowy

PRZYGOTOWANIE:
Kaszę gryczaną przepłukać na sitku , następnie zalać wodą i namoczyć całą noc.
Odsączamy namoczoną kaszę na sitku , następnie miksujemy z bananem,  i przyprawami na gładką masę o konsystencji gęstego ciasta naleśnikowego.(jeśli jest za gęste dolewamy wody ). Patelnie smarujemy olejem kokosowym i smażymy z obu stron do zarumienienia . Możemy podać je ze świeżymi owocami / waniliowym jogurtem sojowym / dżemem lub masłem orzechowym :)

SMACZNEGO !  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz